Finanssivalvonta avaa Innovaatio-HelpDeskin
Finanssivalvonta avaa tänään FinTech-toimijoille ja muille alan innovaattoreille – niin vanhoille kuin uusille – Innovaatio-HelpDeskin.
Tavoitteet
- lisätä Finanssivalvonnan ja FinTech-toimijoiden vuoropuhelua
- luoda positiivinen, alan kehitystä tukeva ilmapiiri
- tehdä valvojasta helpommin lähestyttävä
- lisätä toimijoiden tietoisuutta finanssialan sääntelyn sisällöstä ja siihen liittyvistä tulkinnoista
- tehostaa innovaatioiden kehitystyötä ja helpottaa myöhempiä varsinaisia hakemusprosesseja
Reunaehdot
- ei korvaa innovaattorien omaa työtä – kotiläksyt on tehtävä
- ei korvaa konsultteja (esim. asianajajat)
- ei ole lupaus myönteisistä valvontapäätöksistä jatkossa
− Pyrimme HelpDeskissä antamaan yleisluonteista ohjeistusta innovaatioon liittyvästä sääntelystä ja valvonnallisista kysymyksistä sekä ohjaamaan tarvittavien lisäselvitysten tekemiseen esimerkiksi ennen mahdollista virallista hakemusprosessia, osastopäällikkö Jarmo Parkkonen kertoo.
Innovaatio-HelpDeskin toimintamuotoja ovat vastaukset sähköpostikyselyihin, neuvontapuhelut asiantuntijan kanssa (max 30 min) ja neuvontatapaamiset useamman asiantuntijan kanssa (max 1 h). Ensimmäiset neuvontatapaamiset järjestetään Slushin yhteydessä 1.12.2016.
Lisätietoja
Jarmo Parkkonen, osastopäällikkö
Haastattelupyynnöt koordinoi Viestinnän mediapäivystys, puhelin 050 385 5154.